Land Rover and Range Rover Forum banner

Wyciek płynu chłodzącego LR4

7.7K views 7 replies 8 participants last post by  thebruce  
#1 ·
Cześć - Miałem mały wyciek płynu chłodzącego w komorze silnika mojego LR4 z 2016 roku w pobliżu pompy wody. Rury krzyżowe również musiały zostać wymienione w tym samym czasie. Zostało to naprawione przez dealera, a część kosztów pokryła przedłużona gwarancja, chociaż musiałem się z nimi trochę posprzeczać o to, jak wyceniono każdą pracę, gdy zostały wykonane razem. W rezultacie mój rachunek został obniżony o 1200 $.

Tydzień po odebraniu pojazdu dostałem ostrzeżenie „niski poziom płynu chłodzącego” na desce rozdzielczej, więc zadzwoniłem do dealera, w którym pojazd był wcześniej serwisowany, aby poinformować ich, że zadzwonię ponownie, jeśli spadek płynu okaże się czymś więcej niż tylko blokadą powietrzną. Tak się stało. Po uzupełnieniu układu, poziom ponownie spadł, więc zawiozłem go na diagnozę. Wynik stwierdził, że nie ma to nic wspólnego z poprzednią naprawą i że teraz wycieka z tyłu pojazdu. Zacytowano mi 8 godzin pracy i 500 $ za nowy zestaw tylnego węża/rury. Brak zniżki od firmy gwarancyjnej, ponieważ nie obejmują one żadnych węży/rur. Powiedziałem im, że wolę sam rozwiązać problem, zamiast za to płacić.

Byłem pod pojazdem i sprawdziłem tylne rury płynu chłodzącego i nie mogę znaleźć żadnych oznak wycieku, nawet na górnej stronie koła zapasowego! Myślę, że nawet wyciek z otworu po igle pokazałby jakieś oznaki. Wciąż pracuję nad tym, aby sprawdzić, czy mogę znaleźć jakieś oznaki wycieku dalej wzdłuż rur.

Mam pewne problemy z odniesieniem się do tylnej sekcji rur chłodzenia/ogrzewania, aby móc sprawdzić jej cenę online - czy ktoś może pomóc? Czy ktoś może również polecić mechanika w Maine, który pracuje nad LR4.

Dzięki za wszelką pomoc.
 
#2 ·
Witaj - Miałem mały wyciek płynu chłodzącego w komorze silnika mojego LR4 z 2016 roku w pobliżu pompy wody. Rury krzyżowe również musiały zostać wymienione w tym samym czasie. Zostało to naprawione przez dealera, a część kosztów pokryła przedłużona gwarancja, chociaż musiałem się z nimi trochę posprzeczać o to, jak wyceniono każdą pracę, gdy zostały wykonane razem. W rezultacie mój rachunek został obniżony o 1200 $.

Tydzień po odebraniu pojazdu otrzymałem ostrzeżenie o niskim poziomie płynu chłodzącego na desce rozdzielczej, więc zadzwoniłem do dealera, w którym pojazd był wcześniej serwisowany, aby poinformować ich, że zadzwonię ponownie, jeśli spadek płynu okaże się czymś więcej niż tylko blokadą powietrzną. Tak się stało. Po uzupełnieniu układu ponownie spadł, więc zawiozłem go na diagnozę. Wynik stwierdził, że nie ma to nic wspólnego z poprzednią naprawą i że teraz wycieka z tyłu pojazdu. Zacytowano mi 8 godzin pracy i 500 $ za nowy zestaw tylnego węża/rury. Brak zniżki od firmy gwarancyjnej, ponieważ nie obejmują one żadnych węży/rur. Powiedziałem im, że sam rozwiążę problem, zamiast za to płacić.

Byłem pod pojazdem i sprawdziłem tylne rury płynu chłodzącego i nie mogę znaleźć żadnych oznak wycieku w żadnym miejscu, w tym po górnej stronie koła zapasowego! Myślę, że nawet wyciek z otworu po szpilce pokazałby jakieś oznaki. Wciąż pracuję nad tym, aby sprawdzić, czy mogę znaleźć jakieś oznaki wycieku dalej wzdłuż rur.

Mam pewne problemy z odniesieniem się do tylnej części rur chłodzenia/ogrzewania, aby móc sprawdzić jej cenę online - czy ktoś może pomóc? Czy ktoś może również polecić mechanika w stanie Maine, który pracuje nad LR4.

Dzięki za wszelką pomoc.
Witaj Pilker, czy w końcu znalazłeś wyciek? Mam podobny problem i wydaje się, że pochodzi z lewej strony obszaru zaworu EGR
 
#7 ·
Cześć pilker, czy w końcu znalazłeś wyciek? Mam podobny problem i wydaje się, że pochodzi z lewej strony zaworu egr
Miałem wyciek w pobliżu zaworu EGR i to była uszczelka przepustnicy, która przeciekała w dół pokrywy zaworów, co było niewielkie i co naprawiłem. Czasami mały wyciek może spływać z tyłu silnika podczas jazdy i myślisz, że pochodzi z tyłu.
 
#4 ·
Czy są jakieś aktualizacje w tej sprawie? Wydaje się, że mam podobny mały wyciek. Nie mogę znaleźć źródła, ale wydaje się, że pochodzi z przodu. Poziom płynu chłodzącego spada, ale temperatura nie wzrasta zbytnio powyżej środka. Ciągle dolewam płynu, ale samochód brzmi dobrze i nic innego nie wydobywa się z wydechu.
 
#8 ·
Wycieki płynu chłodzącego są powszechne w przypadku plastikowych rur w SCV6. Z mojego doświadczenia wynika, że po wymianie jednej rury, wkrótce nastąpi efekt domina i inne rury ulegną awarii w tym samym czasie. Oto moje uwagi:

- Rury krzyżowe: powszechne i największy problem, po prostu dlatego, że trzeba usunąć sprężarkę, aby się do nich dostać. Jednak nie mogę uwierzyć, że dealer wymienił tylko przednie rury krzyżowe podczas wykonywania tej pracy, a nie tylne rury w tym samym czasie. To byłoby jak kryminalna głupota, ponieważ ma się pełny dostęp do tylnej rury po zdjęciu SC, a same rury są tanie. Dlatego należy dwukrotnie sprawdzić, czy wymienili tę tylną rurę w tym samym czasie co przednią. Tylna rura nie jest tak powszechna jak przednia, ale mają ten sam projekt, więc wszystkie w końcu ulegną awarii.

- Termostat: moja obudowa padła 3 miesiące po wymianie rur krzyżowych. To stosunkowo łatwa naprawa.

- Pompa wody: została wymieniona, gdy wymieniłem rury krzyżowe.

- Chłodnica: więc miałem dziwny problem. Wiedziałem, że moja rura krzyżowa zaczyna przeciekać. Mój niezależny mechanik powiedział, że jak tylko pojawi się pierwsza kontrolka niskiego poziomu płynu chłodzącego w SCv6, masz około 6 miesięcy na wymianę tych rur, zanim całkowicie zawiodą (i mogą doprowadzić do katastrofalnej utraty płynu chłodzącego i uszkodzenia uszczelki głowicy). Moja żona jechała kilka miesięcy później i samochód się przegrzał, gdy miała wjechać na autostradę. Natychmiast się zatrzymała i odholowała samochód do mojego warsztatu i powiedziała im, że rury w końcu pękły. Wymienili je i gdy jechałem do domu, płyn chłodzący wyciekał z przedniego grilla... Mój niezależny mechanik powiedział, że to prawdopodobnie tylko resztki. To nie było to. W rzeczywistości moja żona dostała odprysk kamienia w chłodnicy, co spowodowało problem z niskim poziomem płynu chłodzącego / przegrzaniem. Założyłem po prostu, że to rury krzyżowe i mój niezależny mechanik też. Nie przeprowadzili prawidłowej próby ciśnieniowej po wykonaniu pracy i wdałem się z nimi w ogromną kłótnię z powodu sposobu, w jaki to zrobili. Musiałem odholować samochód do dealera, aby wymienić chłodnicę.

Ale morał z tej historii jest taki, że jeśli masz wyciek gdzieś w układzie chłodzenia, może on maskować inny powolny wyciek. Więc jak tylko naprawisz pierwszy, drugi może wyglądać jak nowy, ale był tam cały czas. Po prostu w systemie jest więcej ciśnienia, co sprawia, że ten wyciek jest bardziej widoczny.